Sport (Neděle, 19. května 2019 22:30:26)

GP Španělska pro Ferrari

Räikkönen vyhrál před Massou, Kovalainen skončil po nárazu do bariery v nemocnici

Samá kolize, smutek Alonsa a radost u Ferrari. Tak se dá charakterizovat průběh GP Španělska. Dramatický závod poznamenala vážná nehoda Kovalainena, podle prvních informací je jeho stav stabilizován.

Alonso propadl na startu

Na startovní rošt se jako první postavil vedoucí jezdec Kimi Räikkönen z Ferrari. Hned vedle něj překvapení kvalifikace - miláček domácích Fernando Alonso se svým renaultem. Kimi Räikkönen udržel první místo, ale start se nevydařil podle představ Alonsovi. Dostal se před něj druhý vůz Ferrari s Massou a oba rudé vozy jeli  v čele. Hned v prvním kole došlo k havárii Vettela a Suttila. Na trať vjel Safety car a zastavil závod, pořadatelé museli oba vozy z trati odstranit.

K drobné kolizi pak došlo mezi Bourdaisem a Piquetem. Piquet se snažil Bourdaise předjet, pilot STR – Ferrari ho ale neviděl a monoposty o sebe zavadily. Bourdais zajel s vozem do boxů a v závodě již nepokračoval. 

Hrozivý okamžik Kovalainena

45 kol před cílem došlo k  dramatickému okamžiku! Heiky Kovalainenovu McLarenu praskla pneumatika, monopost narazil v plné rychlosti do bariery z pneumatik a doslova se do nich zabořil. Pořadatelům se  nejprve nedařilo finského pilota vysvobodit a mávali na ostatní se žádostí o pomoc. Závod byl okamžitě zastaven, k havarovanému monopostu zamířila lékařská pomoc. V tu chvíli nikdo nevěděl, co se Kovalainemu stalo a jaký je jeho stav. Po dlouhých 15 ti minutách byl vysvobozen a když opouštěl na nosítkách závodní dráhu, zvedl ve známém gestu palec nahoru. V tu chvíli se všem ulevilo.Později byl převezen vrtulníkem do nemocnice a stáj McLaren v průběhu závodu oznámila, že je jeho stav stabilizován.

Ještě než byl závod znovu odstartován, byl Heidfeld z BMW Sauber   potrestán „stop a Go“ plu 10 sec. .V době, kdy vozy kroužili za Safety carem mu začalo docházet palivo a musel zajet do boxů. To je ale nelogicky v rozporu s pravidly. Smůlu měl také Barrichelo. Vyjel z boxů bez předního křídla a později ze závodu odstoupil. 


Závod drobných kolizí, nedojela téměř polovina vozů


Ani po restartování závody nebyla o dramatické okamžiky nouze. Přišla nejsmutnější chvíle pro domácí příznivce. 32 kol před cílem skončil hrdina včerejší kvalifikace Alonso . Z jeho renaultu se začalo kouřit a nešťastný jezdec  musel odstavit vůz vedle dráhy. Motor odešel i Rosbergovu williamsu. Další kolizi způsobil Timo Glock .Pokusil se  předjet Davida Coutharda a urval si při tom levé přítlačné křídlo. David Couthard měl poškozenou levou zadní pneumatiku. Oba piloty tak stála kolize zastávku v boxech, Glock v závodě nemohl pokračovat.


Ferrari vítězí stylem start - cíl


Dramatický závod vyhráli  způsobem start - cíl oba vozy Ferrari. Räikkönen potvrdil, že Velké ceny tu  obvykle mívají stejné vítěze, jako kvalifikace. Nadvládu italské stáje potvrdil druhým místem Massa. Náplastí pro McLaren je alespoň třetí místo Hamiltona.


Výsledky:

1. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:38:19,051 hod. (prům. rychlost: 187,401 km/h), 2. Massa (Braz./Ferrari) -3,228, 3. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) -4,187, 4. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -5,694, 5. Webber (Austr./Red Bull) -35,938, 6. Button (Brit./Honda) -53,010, 7. Nakadžima (Jap./Williams) -58,244, 8. Trulli (It./Toyota) -59,435, 9. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) -1:03,073, 10. Fisichella (It./Force India) -1 kolo. 
Průběžné pořadí MS (po 4 z 18 závodů):
1. Räikkönen 29 bodů, 2. Hamilton 20, 3. Kubica 19, 4. Massa 18, 5. Heidfeld 16, 6. Kovalainen (Fin./McLaren) 14, 7. Trulli 9, 8. Webber 8.
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 47, 2. BMW-Sauber 35, 3. McLaren-Mercedes 34, 4. Williams-Toyota 12, 5. Toyota 9, 6. Red Bull 8.


Barcelona : Circuit de Catalunya 

Více než čtyři a půl kilometru dlouhá trať patří ke klasice seriálu F1. Vyznačuje se velkým množstvím zatáček, v nichž se nedá příliš předjíždět. Pro tento manévr je ideální pouze cílová rovinka. Prakticky ideální okruh se špičkovými podmínkami je během sezony i mimo ni ideálním místem pro testování, proto ji jezdci znají téměř dokonale a v závodě také těchto znalostí dokonale využívají.  

Délka kola: 4,627 km
Počet kol: 66
Délka závodu: 305,256 km
Nejrychlejší kolo: Giancarlo Fisichella (2005, Renault R25) - 1:15,641
Nejnižší rychlost na trati: zatáčka č. 2 - 86 km/h
Nejvyšší rychlost na trati: cílová rovinka - 305 km/h


Odkazy jsou pouze informační, jejich obsah není předmětem zpravodajského servisu.