Domácí + politika (Úterý, 20. srpna 2019 13:44:38)

Řidič MHD za jízdy psal SMS, tvrdí žena. Jezdit může dál. VIDEO

Redakci TN.cz se ozvala žena, která tvrdí, že řidič autobusu pražské hromadné dopravy se za jízdy místo řízení delší dobu věnoval displeji svého mobilního telefonu. Poslala i video jako důkaz. Podle dopravního podniku ale nebylo možné řidiči vinu jednoznačně prokázat.

Vše se mělo odehrát 10. května ráno v lince 107, která spojuje Suchdol s konečnou metra Dejvická. "Bylo to normální ráno do chvíle, kdy se řidič při sjíždění kopce ze Suchdolu na Podbabu vůbec nevěnoval řízení," popsala Jaroslava Tomášková.

 

Místo toho podle ní šofér koukal na displej svého mobilu, i když měl za zády autobus plný lidí. "Podala jsem podnět na pražský dopravní podnik, máme měsíc pryč a nikdo se ani neobtěžoval na podnět reagovat," napsala rozhořčená cestující do redakce.

 

To ovšem dopravní podnik ústy svého tiskového oddělení popřel. "Cestující, která 10. května podala zmiňovaný podnět, DPP odpověděl e-mailem 21. května. Odpověď dnes této cestující zašleme znovu," uvedla pro TN.cz v pondělí Hana Pohanová z dopravního podniku.

 

A co v oné odpovědi tedy stojí? "Vedoucí garáže předvolal řidiče, který autobus řídil. Řidič obsah podání odmítl. Vedoucí garáže podání s řidičem projednal a dále postupoval dle interních pravidel."

 

 

Pak následovalo ještě obecnější prohlášení o tom, že dopravnímu podniku na kvalitě služeb velmi záleží a že zaměstnance pravidelně školí.

 

"Skutečně nás mrzí, pokud došlo k neprofesionálnímu jednání našeho zaměstnance, a v takovém případě se Vám za nepříjemnosti při cestování omlouváme," končí odpověď pasažérce.

 

Daniel Šabík z tiskového oddělení dopravního podniku uvedl, že při prošetřování podobných případů má stejnou váhu tvrzení obou stran, tedy řidiče i cestující. "Nemáme-li k dispozici žádné další informace nebo záznamy, je těžké zpětně posoudit událost, u které nejsme přítomni, zvláště v případech, ve kterých se sdělení různí. Ctíme presumpci neviny a těchto příležitosti naopak využíváme k mimořádnému proškolení řidičů," uvedl Šabík.

 

"V tomto konkrétním případě nebylo možné řidiči vinu jednoznačně prokázat, řidič byl proškolen ze znalostí předpisů platných pro výkon služby," dodal Šabík.

 

Na závěr dodal, že řidiče, na kterého si někdo stěžoval, v následujících týdnech či měsících čeká ještě anonymní kontrola zaměřená právě na dodržování služebních předpisů.

Odkazy jsou pouze informační, jejich obsah není předmětem zpravodajského servisu.