Domácí + politika (Středa, 26. června 2019 8:34:42)

Národ pivařů překvapil! Češi utrácejí nejvíce peněz za nealko

Za nealkoholické nápoje podle společnosti Nielsen utrácejí Češi více peněz než za pivo. I když jsme národ pivařů, lidé si spíše koupí minerálku, džus nebo limonádu. Od května loňského roku do dubna 2019 Češi utratili za nealko téměř 19 miliard korun a koupili ho až 1,7 miliardy litrů.

Analytická a výzkumná společnost Nielsen provedla novou studii, která se zabývala spotřebou a tržbami za nealkoholické nápoje v České republice. Podle výsledků zjistila, že za pivo dáváme méně peněz než za nealko, a to už druhým rokem. 

 

Celkem jsme za nealkoholické nápoje dali 19 miliard korun. Oproti loňskému roku tržby vzrostly o 1,5 miliardy. Údaje se týkají období od loňského května do dubna 2019. "Výrobci a prodejci nealka tak mají za sebou mimořádně úspěšný rok, kterému napomohlo zejména dlouhé loňské léto, nicméně poptávka rostla i v mimosezónních obdobích od ledna do dubna," uvedla Mária Hukelová, mluvčí společnosti Nielsen.

 

Vzrostla také spotřeba, jelikož Češi nakoupili za poslední rok 1,7 miliardy litrů nealko nápojů, což je o 4 % více než v předchozím období. V přepočtu jeden člověk loni vypil až 160 litrů nealka. "Ve srovnání s našimi sousedy je to o 11 litrů víc, vzhledem k tomu, že průměrný Slovák vypije pouze 149 litrů. Rozdíl je tažen především vyšší konzumací minerálních a stolních vod a džusů. Slováci naopak vypijí více limonád na osobu," dodala Hukelová.

 

 https://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/640x800/Jun2019/2286998.jpg?d41d

 

Nejvíce kupujeme minerální a stolní vody, které tvoří 61 % z celkové spotřeby. Za ně jsme dali 7,5 miliardy korun. Češi preferují perlivé vody, ale roste zájem i o neperlivé. Dále také máme v oblibě ochucené vody, které mají příchuť citrónu, pomeranče a lesního ovoce. Rádi máme také limonády, a to kolové, citrónové a pomerančové. Za ně jsme utratili 4,9 miliardy korun a vypili jich až 419 milionů litrů.

 

 

 

Nárůst v oblíbenosti společnost Nielsen zaznamenala u džusů a energetických nápojů. Jejich spotřeba se zvýšila o 8 %. "Čeští spotřebitelé vypili za poslední rok 147 milionů litrů džusů, za které utratili téměř 4 miliardy korun (+ 9 %)…Energetické nápoje se vyznačují nejintenzivnějším nárůstem tržeb (+ 16 %).V posledním roce jich Češi vypili okolo 44 milionů litrů v celkové hodnotě 1,9 miliardy korun," doplnila Hukelová.

 

Nejméně Češi utrácejí za ledové čaje, jejichž tržba v loňském roce byla 724 milionů korun, spotřeba se pak pohybovala kolem 46 miliony litrů. Jelikož už začala letní sezóna, opět se očekává, že v tomto období poptávka po nealkoholických nápojích znovu vzroste.

Odkazy jsou pouze informační, jejich obsah není předmětem zpravodajského servisu.