Domácí + politika (Pátek, 26. dubna 2019 6:28:35)

Kde se nově projedete 130 km/h? PŘEHLED otevíraných dálnic!

Ministerstvo dopravy zveřejnilo velký přehled dopravních staveb, které se otevřou či dokončí ještě v roce 2019. Nových dálnic by mělo být 23,5 km, dokončených železničních staveb pak 93 km.

V letošním roce se otevře celkem 23,5 kilometru dálničních staveb. V polovině roku půjde do provozu 8,1 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem, na konci roku pak 14,3 kilometrů D1 mezi Přerovem a Lipníkem a také kilometr dlouhá mimoúrovňová křižovatka Olšany na D46.


Jaké úseky se otevřou ještě v tomto roce a které letos čeká zahájení stavby? Velký přehled najdete v galerii! (Modře označené silniční stavby byly již zahájeny, zeleně podbarvené mají stavební náklady nižší než 300 mil. Kč)

 

 


Se začátkem letošní stavební sezóny se také rozjela modernizace dálnice D1, kde je rozestavěno pět úseků a další dva se k nim přidají, dohromady se bude najednou stavět znovu 70 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi. Rozjely se také práce na obchvatu Českých Budějovic nebo na D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy.

 

Stavět se letos začne i na D7, kde se zkapacitní obchvaty Panenského Týnce a Loun. Pokračovat budou také práce na II. etapě obchvatu Frýdku-Místku nebo na 17 kilometrech dlouhém úseku D48 Bělotín – Rybí.

 


"Společně se zahajovaným úsekem obchvatu Českých Budějovic na D3 je dohromady rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů je modernizace D1 a 61 kilometrů silnice I. třídy," uvedl stále ještě ministr dopravy Dan Ťok.


Z železničních staveb se letos dokončí revitalizace trati Týniště nad Orlicí – Broumov v délce 30 kilometrů, revitalizace 14 kilometrů trati Louny – Lovosice nebo stejně dlouhá optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice nebo trať Nymburk – Mladá Boleslav.

 


Na železnici začnou práce na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc v délce 29 kilometrů, optimalizace 15kilometrového traťového úseku Mstětice – Praha-Vysočany, revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov nebo začne prodloužení podchodů na pražském hlavním nádraží směrem na Žižkov.

Odkazy jsou pouze informační, jejich obsah není předmětem zpravodajského servisu.