Domácí + politika (Neděle, 19. května 2019 9:16:40)

Útok na účty klientů! Banka varuje před velkým podvodem

Před podvodným emailem varuje Československá obchodní banka (ČSOB). Klientům přišla zpráva vyzývající je k aktualizaci zabezpečení. Odkaz vede na stránku, která se tváří jako internetové bankovnictví ČSOB, ve skutečnosti se ale přihlašovací údaje odešlou útočníkům.

ČSOB u tzv. phishingovém útoku informovala na svém webu. Klientům přišly podvodné emaily, které je vyzývají, aby se přihlásili do internetového bankovnictví a aktualizovali zabezpečení, jinak jim hrozí zablokováním účtu.

 

Podvodný email dokonce varuje před viry a on-line podvody. Adresa odkazu v emailu se sice tváří jako odkaz na internetové bankovnictví ČSOB, ve skutečnosti ale odkaz vede na úplně jinou stránku. Ta se na první pohled tváří jako elektronické bankovnictví ČSOB.

 

https://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/640x800/Mar2019/2257224.jpg?d41d

 

"Zde po zadání přihlašovacích údajů a zadání SMS klíče zobrazí chybu s pokynem na vyčkání zaslání dalšího SMS klíče. Ve skutečnosti však dochází k odeslání přihlašovacích údajů útočníkům, kteří potom na skutečných stránkách elektronického bankovnictví mohou provést přihlášení a zadat platbu," uvedla banka ve varování.

 

Jako vodítko, že se jedná o podvod, by měla uživatelům posloužit adresa odesílatele. Emaily totiž chodí z adresy log@skwizard.sk. Banka také upozorňuje, že ona nikdy změnu přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví přes email nevyžaduje!

 

 

 

"Při komunikaci s bankou důkladně kontrolujte zasílané informace. Pokud se přihlašujete nebo potvrzujete transakce prostřednictvím SMS klíče nebo Smart klíče, přečtěte si vždy celou zprávu. Vyhledejte v ní popis transakce (např. při zadávání plateb typ transakce, číslo účtu příjemce a částku) a zkontrolujte i číslo transakce. Pokud se všechny informace na telefonu i na počítači shodují, můžete transakci potvrdit," radí banka, jak úspěšnost útoků eliminovat.

 

Zásady bezpečného internetového bankovnictví shrnula v devíti bodech. Klientům radí používat bezpečný počítač, chránit přihlašovací údaje, pečlivě volit hesly a PIN kódy, chránit mobilní telefon, k přihlašování používat SMS klíč nebo Smart klíč, přihlašovat se pouze na stránkách internetového bankovnictví, ignorovat nedůvěryhodné emaily, nechat si posílat SMS zprávy a emaily s informacemi, co se na vašem účtu děje a pečlivě číst veškerou komunikaci s bankou.

Odkazy jsou pouze informační, jejich obsah není předmětem zpravodajského servisu.