Domácí + politika (Pátek, 15. prosince 2017 13:18:08)

Připravte dětem svačinu, kterou nevyhodí! Ušetříte jídlo i peníze

Školní svačiny pro děti by rodiče rozhodně neměli zanedbávat. Vyvážené svačinky prospějí nejen zdraví, ale pomáhají se lépe soustředit na výuku. Důležité také je, aby připravené občerstvení neskončilo v odpadkovém koši.

I když si dáte s přípravou svačiny záležet, ani tak není jisté, že ji potomek opravdu sní. Školáci totiž často odmítají jídlo, které nemají zrovna v oblibě. Potraviny tak často skončí v odpadkovém koši, nebo v lepším případě v žaludku spolužáka. Aby se jídlem zbytečně neplýtvalo, je rozumné volit jídlo, které je zdravé, ale zároveň vašemu potomkovi chutná.

 

Ovoce a zelenina

Velkou část svačiny by měla tvořit zelenina a ovoce. S ovocem je to u dětí snazší – je přirozeně sladké, proto jim více chutná. Zeleninu můžete „schovat“ například do smoothie nápojů.


Jogurtové smoothie s malinami

Bílý jogurt a maliny vložte do mixéru a rozmixujte do hladké konzistence. Tento zdravý nápoj můžete připravovat po celý rok, pokud zakoupíte mražené maliny.


Zelené smoothie s baby špenátem

Dvě hrsti baby špenátu smíchejte v mixéru s jedním hrnkem vody, jablkem a jahodami.


Smoothie z jablek a mrkve


S hrnkem vody rozmixujte dvě až tři jablka a dvě mrkve.

 

 

Zdravé a levné svačiny pro děti

- Pečivo s ricottou a zeleninou, borůvky ve šlehaném tvarohu, sušené ovoce

- Slunečnicový chléb s plátkem sýra, cherry rajčata s mozzarelou, banán, brusinky

- Studený těstovinový salát s malými kousky drůbežiho masa a zeleninou, banán

- Žitno-pšeničný chléb se žervé s plátkem šunky, salátová okurka a sušené nebo čerstvé ovoce

- Bulka s lučinou, ledovým salátem a kapií

 

Recept na vločkovou kaši


Suroviny na 4 porce: 120 g ovesné kaše, 200 g tvarohu nebo bílého jogurtu, 2 ks menších jablek, 2 lžičky mleté skořice, 2 lžičky cukru


Postup: Vločky uvaříme ve vodě do konzistence kaše. Na drobné kousky nakrájíme jablka (můžeme i nastrouhat). Vločky zamícháme s tvarohem či bílým jogurtem, přidáme jablka, skořici a trochu osladíme. Kaši dětem naservírujte do uzavíratelné plastové mističky.


Další tipy na zdravé svačiny

- Ovocné saláty – mix sezonního ovoce v mističce

- zeleninové saláty – mix v mističce

- ovocné přesnídávky

- sušené ovoce

- přírodní ořechy nebo semínka

- mléčné tvarohy a mléčné rýže

- jogurty s cereáliemi a ovocem

- zakysaná mléka

- cereální sušenky a müsli tyčinky s nižším obsahem cukru a vyšším podílem vlákniny

Odkazy jsou pouze informační, jejich obsah není předmětem zpravodajského servisu.